מחיקת חובות לבנקים

לאורך חיינו אנו זקוקים לעיתים לנטילת הלוואות על מנת לשפר את איכות חיינו – ולעיתים אף להתקיים ברמה הבסיסית ביותר. הלוואות נוטות להצטבר, וגם החיים הדינאמיים והשינויים במשק עשויים להוביל למשבר כלכלי אישי שבגינו ההלוואות הופכות לחוב כספי לבנק – עמו קשה להתמודד. אז כיצד ניתן לבצע מחיקת חובות מול הבנק ולהגיע עמו להסדר שיוביל לדף כלכלי חדש בחיים?
משלל סיבות, לא מעט אנשים מוצאים לפתע שנקלעו לחוסר יכולת להחזיר את החוב החודשי לבנק כפי שהתחייבו כאשר לקחו הלוואת משכנתא או כל הלוואה אחרת. לעיתים מדובר על אירוע לא צפוי של מחלה או פטירה של בן זוג, לעיתים הוצאה גדולה ולא צפויה ולעיתים מדובר על התנהלות כלכלית שאינה מיטבית – שהובילה למצב זה.
לא כל האנשים מכירים באפשרות, אך כדאי אכן לדעת שכאשר מגיעים לנקודה זו, רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בתחומם, על מנת לבחון כיצד ניתן לבצע מחיקת חובות מול הבנק – וכמובן להימנע מצבירת חובות חדשים וזאת כדי שניתן יהיה לצאת לדרך חדשה.

הסדר חוב מול הבנק

כאשר נקלעים למצב שבמסגרתו אי אפשר לעמוד בהסכמים מול הבנק ולהחזיר את הכספים יש להגיע להסדר חוב מול הבנק. אנו בחברת עורכי הדין בסרגליק חזן מלווים אנשים רבים בהסדרי חוב מול הבנק לאורך השנים, כאשר כל בעל חוב שמגיע אלינו מקבל בחינה מלאה של מצבו הכלכלי והאפשרויות העומדות בפניו למחיקה או פריסה של החוב.

מתי כדאי לפעול למחיקת החוב?

מול הבנקים ישנן שתי תקופות זמן בהן ניתן לפנות כדי לבצע הסדר או מחיקה של החוב והן טרם החלו החזרות של התשלומים בחשבון ולאחר שהם כבר החלו. מומלץ כמובן לבצע את ההסדר עוד טרם החלו בעיות בחשבון כיוון שבשלב זה ניתן לקבל הסדר מתחשב וזאת בשל העובדה שבחשבון לא נצברו נקודות לרעה בשל החזרים.
בשלבים מוקדמים ההסדרים נעשים פעמים רבות למול הסניף עצמו ובשלבים מתקדמים יותר למול המחלקה המשפטית, דבר שיכול להקשות על ההליך. למעשה, ככל שיהיו פחות החזרים בחשבון, של צ'קים, הוראות קבע וכרטיסי אשראי, כך נקודת הפתיחה של הדיונים עם הבנק בנושא הסדר או מחיקת חוב תהיה טובה יותר.

הקטנת החוב או פריסתו

שתי האפשרויות שיש כיום לביצוע מחיקת חובות מול הבנק הן הקטנת החוב או פריסתו לאורך תקופה ממושכת. כאשר כל מקרה נבחן לגופו, אם הבנק רואה שישנה אפשרות להחזיר את החוב כולו, הוא יבחר בדרך של הגדלת תקופת ההחזר והקטנת ההחזר החודשי.
עם זאת, אם הבנק רואה כי אין אפשרות להחזיר את ההחזר החודשי גם אם הוא יפרש לאורך תקופה וכי המצב הכלכלי של בעל החשבון התדרדר, לעיתים – הוא עשוי להעדיף למחוק או להקטין חלק מהחוב. ההיגיון העומד מאחורי המהלך הוא בחירת הבנק לקבל לפחות את חלקו של החוב במקום להיגרר להליכים משפטיים יקרים וארוכים.

נכנסים להליך עם עיניים פקוחות

כדי להגיע להסדר עם הבנק צריך קודם כל לבחור לצאת מהמצב הכלכלי אליו נקלעתם. לקראת המשא ומתן מול הבנק כדאי לקבל ייצוג של עורכי דין אשר מבינים בתחום זה ויכולים לסייע להגדיל את הסיכויים בהצלחתו. יש להגיע עם כל הפרטים האפשריים לגבי החובות שנצברו, כולל כל מידע רלוונטי שיכול לסייע להגעה להסדר. רצוי לא להתמהמה כיוון שאי הגעה להסדר משמעה המשך הסתבכות חשבון הבנק וחלילה הגעה להוצאה לפועל, לסנקציות כלכליות קשות ואף לחדלות פירעון.
באמצעות פריסה רחבה ונגישות גבוהה הן לצוות המשרד והן לשותפים הבכירים, אנו במשרד עורכי הדין בסרגליק חזן נעניק לך את הקשת המשפטית הרחבה כדי להוביל להצלחה בהליך מחיקת חובות מול הבנק. נסייע לך להיחלץ מהמצב אליו נקלעת ולאורך כל הדרך טובתך עומדת לנגד עיננו, אנו זמינים עבורך ומלווים באופן צמוד כל אחד ואחת מקהל לקוחותינו.
רוצה לשמוע עוד? אנו מזמינים אותך ליצור עמנו קשר כבר עכשיו.

עוד לקוח מרוצה שהגיע לקו הסיום

שיחה עם סרגיי שנקלע למשבר בתקופת הקורונה והגיע למשרדינו לקבלת עזרה

​ אנו מלווים אותך לאורך כל הדרך וזמינים עבורך 24/7 על מנת לספק לך ביטחון מלא להגיע לתוצאה המיוחלת